Home Sweet Home

Äntligen är vi hemma igen efter några hemska dygn! milt sagt...
Allt började ju i onsdags när hon fick feber på natten..men då var hon ju inte så dålig mest bara feber, men sen på fredagen så började hon även äta dåligt, så på lördagen ringde jag till 1177 och rådfrågade lite och dom sa ju att bara vi hade koll på att hon kissade så var det ju lite positivt iaf även om hon inte åt eller fick vätska..eller ja dom menade väl att hon inte var uttorkad!
Men sen på lördagen ringde han och sa att han åker in med Stella, hon åt verkligen inget och har världens hosta!
så han åker in, dom tar en crp som var jätte hög och dom börjar även att ge henne syrgas, och berättar för robban att han och stella kommer att få åka ambulans till falun...

När jag fick veta det så visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen, eller hur snabbt?! hur jävla dålig som mamma kände inte jag mig, jag jobbar när min 4 månaders bebis e jätte sjuk!! :,( ångest e bara förnamnet!

Men iaf när alla väl kommit upp till falun så håller dom på för fulla muggar,.. hon hade syrgas i näsan, hon fick andas adrenalin var tredje timme och dom satte en infart på henne som hon fick dropp i och där dom tog blod till hennes prover..och även i den som hon fick antibiotikan. Sen så kom dom in och då var de dax för lungröntgen som sedan visade på lunginflammation på båda sidor :(

Det var ju fruktansärt att se henne och inte knappt kunna trösta henne när hon var ledsen, och allt har ju lixom inte landat riktigt.. så man får väl se hur man själv mår sen när hon e frisk... lillskruttan, idag har hon iaf pratat busat och skrattat lite och det värmer i hjärtat vill jag lova!

nu ska jag krypa ner i soffan och halvsova lite tror jag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback